Winternitzova vila uvádí další ze série komorních koncertů, a to recitál k výročí Roku české hudby 2024. Slavné české autory, letos slavící kulatiny, uslyšíte v těch nejkrásnějších melodiích pro violoncello a klavír. Leoš Janáček a Antonín Dvořák bude představen v podání violoncellisty Jiřího Bárty a klavíristky Terezie Fialové. Po skončení koncertu je možné zakoupit skleničku vína, projít si celou vilu včetně několika teras s výhledem na Prahu a v duchu prvorepublikových salonů zůstat ve společnosti umělců a hovořit s nimi, třeba o hudbě…
Program večera:
Leoš Janáček: Pohádka pro violoncello a klavír /Con motto, Con motto, Allegro/
Leoš Janáček: Sonáta pro housle a klavír /arr. J. Bárta pro violoncello a klavír/
/Con motto, Balada, Allegretto, Adagio/
Bohuslav Martinů: Variace na slovenskou lidovou píseň pro violoncello a klavír
---------
Ludwig van Beethoven: Sonáta pro klavír a violoncello A dur op. 69, č. 3
/Allegro ma non troppo, Scherzo. Allegro molto, Adagio cantabile - Allegro vivace/
Terezie Fialová patří mezi nejtalentovanějších české pianistky a navzdory svému mládí je i vyhledávanou komorní partnerkou mnoha předních českých a zahraničních sólistů. S orchestrem debutovala již jako dvanáctiletá a do svých dvaceti let se věnovala paralelně také hře na housle, a to v mezinárodním měřítku. Absolventka pražské HAMU (I. Klánský) a Hochschule für Musik und Theater Hamburg (N. Schmidt). Je laureátka několika mezinárodních soutěží (Itálie, Holandsko, Rusko), vystupuje pravidelně na významných festivalech (Praha, Basel, Vevey, Hamburg, Sarajevo, Paříž, Madrid, New York, Washington) a je členkou klavírního tria Eben trio, se kterým zvítězila na mezinárodní soutěži komorních souborů v Lausanne. Jako jediná česká pianistka se zúčastnila prestižní Verbier Festival Academy 2013 ve Švýcarsku pod vedením M. Presslera a G. Takacze – Nagy.
Jiří Bárta – přední violoncellista své generace, studoval u Josefa Chuchra a Mirko Škampy v Praze, Borise Pergamenschikowa v Kolíně nad Rýnem a Eleonore Schoenfeld v Los Angeles. Je držitelem ceny Europäische Förderpreis für Musik v Dráždanech a ceny Rostropovich-Hammer v Los Angeles. Spolupracuje s předními českými a mezinárodními orchestry jako jsou Česká filharmonie, Slovenská filharmonie, Royal Philhramonic Orchestra London, Royal Scottish National Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic, Berliner Symphoniker a dirigenty (Jiří Bělohlávek, Charles Dutoit, Libor Pešek, Gennadij Rozhdestvenski, Maxim Šostakovič). Je pravidelně zván na přední festivaly a pódia mj. Barcelona, Berlín, Bratislava, Buenos Aires, Edinburgh, Istanbul, Los Angeles, Mnichov, Newport, New York, Paříž, Praha, Salzburg, Tokio, Londýn. Jeho nahrávky u firmy Supraphon byly časopisem Harmonie dvakrát vyhodnoceny jako nejlepší ve svých kategoriích. Zahrnují kritiky ceněnou nahrávku všech Bachových violoncellových suit (podruhé pro Animal Music na barokní violoncello v roce 2018), Šostakovičových koncertů s dirigentem Maximem Šostakovičem a Pražskými symfoniky. Jiří Bárta spolupracoval s Magdalenou Koženou na jejím albu „Songs“ pro Deutsche Grammophon oceněném Gramophone Award v r. 2004. V roce 2014 se stal kurátorem festivalu Dvořákova Praha a o rok později na tomto festivalu provedl Dvořákův violoncellový koncert h moll za doprovodu London Symphony Orchestra. Je spoluzakladatelem a dramaturgem Mezinárodního festivalu komorní hudby v Kutné Hoře. Hraje na nově postavené violoncello německého mistra Dietmara Rexhausena.